Träningstider inomhus

Vi är inomhus från oktober till och med april.

Inomhus tränar vi i skjuthallen i Bollhusets källare.

Följande träningstider gäller under inomhussäsongen:
Onsdagar: 17:00 – 21:00
Torsdagar: 17:00 – 18:30
Fredagar: 17:00-20:00
Söndagar: 10:00 – 13:00

Träningstider utomhus

Vi är utomhus från maj till och med september (med undantag för sommaruppehåll från midsommar till skolstart för medlemmar utan egen nyckel, eller utan möjlighet att kunna ta sällskap av en med en sådan).

Utomhus tränar vi på utebanan på S:t Hans backar.

Schemalagda träningstider under utomhussässongen:

Onsdagar: 17 – 19…minst! *)

Söndagar: 10 – 13…minst!

Utsträckningen av sluttider beror på väder o vind och närvaro av någon som har nyckel.
*) även i viss mån beroende av tillgången på ljus, då framförallt under tidig höst.

OBS!
Vi gör ett uppehåll i den schemalagda träningen under några sommarveckor.

Utomhus går det bra att träna alla övriga dagar i veckan för dig med egen utrustning om ingen annan större verksamhet är igång i parken just då.
För detta krävs dock att man kollar upp så att någon med egen nyckel tänkt träna, eller alternativt att man har fått ut en egen nyckel. Hör dig för via vårt forum.
Egen nyckel kräver att man har tillräcklig erfarenhet för att skjuta själv, att man skriver under ett depositionsvtal, där man underkastar sig att följa de säkerhetsregler som finns för skjutning på utebanan, samt att man kan fungera som representant för klubben på plats om/när allmänheten dyker upp och vill underrätta sig om klubbens verksamhet på plats/eller bågskytte rent allmänt.